♦Knasig blandning

Detta är spagetti och köttfärsås och egentligen finns det inget recept på den eftersom inget recept följdes! Men jag kan säga såhär att jag kommer ungefär ihåg vad som ska vara i :)
Till höger är det chokladbiskvier :)

DET UNGEFÄRLIGA RECEPTET TILL KÖTTFÄRSÅSEN
* En halv gul lök
* smör
* 2 tomater
* En Köttfärs
* en halv tub tomatpuré
* Grädde (kanske 1 dl)
* Massa felix tomatketchup (kanske 1 dl)
* lite äcklig soja (kanske 1 tsk) luktar äckligt men det kanske blev godare av den...inte vet jag ;)
* Salt & peppar (snåla inte)
* några röda vindruvor.
* En bit marabou schweizernöt (andvänd inte hela men behövs en hel annars finns inget att hålla i)
INGA VINBÄR... det är för surt och tar över smaken!
Gör såhär:
1. Hacka löken och låt den bli gul i lite smör på hög värme i stekpannan.
2. Sänk värmen och lägg i köttförsen. Hacka med trägaffel och sänk ännu mer...
3. När köttet puttrar passa på att hacka tomaterna i små bitar.
4. Höj värmen och efter en liten stund hälli tomaterna
5. häll i tomatpurén, grädden, ketchupen, lite soja, salt och peppar
6. När tomaterna är mjuka är den klar :)
7. Dela vindruvorna i 3/4 bitar styck och lägg dem på toppen!
8. Riv lite choklad på toppen med ett rivjärn.
Serveras med Spagetti eller pasta
(Recept gjort av Amanda och mig)
/EMILIA

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0